Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

tisdag 15 januari 2013

Vila mitt upp i allt

Sent i går kväll så gick det upp för mig att det bara var måndag och jag blev så glad!! Helt plötsligt fick jag en dag till denna veckan, kändes det som. :) Ibland kan förvirring ge små glada överraskningar bevisligen.

Idag var det en synnerligen trögstartad morgon. Mer än vanligt. Men det är ju inte så konstigt med allt som pågår runtomkring. Jag är ändå så tacksam, för jag har inte längre migrän tre gånger i månaden. Bara en sådan sak!! Jag börjar få ner smärt/värk-nivån på en någorlunda hanterbar nivå, och det är ju inget mindre än fantastiskt!

Till och med kan jag erkänna för mig själv att det är lättare att fokusera på här och nu sedan jag var och städade av mitt skrivbord på arbetsplatsen. Det får bli en nystart helt enkelt den dagen det blir och jag har nog faktiskt landat i det. Det är märkligt hur mycket man påverkas av sådant som ligger undermedvetet och liksom lever sitt eget liv.

Jag har inte lagat en gnutta mat idag! Behövde en mellandag med besked. Annars är jag mycket nöjd över faktum att jag kunna fördela det som ska göras inför bröllopet nu på lördag över tid. Tacksam att det verkar fungera. Tacksam över att jag håller ihop. Tacksam över att det faktiskt verkar klaffa.

Var dock till affären idag för att beställa massa grädde och annat som behövs. Man får ju vara lite om sig och kring sig och checka priser på diverse affärer, speciellt när det är sådana mängder vi pratar om här. Dottern var med och hjälpte mig att kånka på varor <3

Och nu ligger jag här i soffan och faktiskt bara tar det lugnt i min ensamhet. Världens finaste man fyller år idag, men han jobbar dygn, så jag passar på att bara ha det lugnt och tyst omkring mig och laddar batterierna. Pyjamasen är redan på och jag tror jag ska dra mig in till sängen och bara läsa lite i hopp om att en god nattsömn ska infinna sig. Det är ju lite si och så med kvalitén på min sömn.

Funderar lite på livet efter bröllopet.. Då inbillar jag mig att det ska infinna sig någon slags lugn och ro så jag kan få i ordning på min egen tillvaro. Har en hel del uppdrag/läxor att utföra och få in i mina vardagliga rutiner. Ska även upp till V-vik på tre dagars intensiv rehab bara för mig. Känns oerhört lyxigt efter alla dessa år utan någon adekvat hjälp. Fantastiskt!

Därtill längtar jag efter våra älskade vänner Palle & Rebecka. Har liksom inte hunnit få till den sociala biten nu på ett tag. Dessutom vill jag få till en fika med mina goa grannfuar som jag inte riktigt har lärt känna än. Det ser jag fram emot! Sedan målarkursen, att den startar. Tja.. en sak i taget helt enkelt. 2013 ska nog bli bra. Jag artar mig.. tänker inte bara på skolan längre ;)


"Frid är inte frånvaro utav storm, utan sann frid är att hitta lugnet mitt i stormen"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.