Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

onsdag 9 januari 2013

Pyssel och popp!

Ojojoj.
Nu är det minsann nedräkning som gäller. Om en och en halv vecka så är bröllopet ett faktum och då ska allting klaffa. Det är lite pyssel och klur inför ett dylikt arrangemang kan man konstatera. Det är inte utan att det känns lite mer rutinerat denna gången jämfört med för knappt fyra månader sedan då den andra dottern gifte sig.

Jag är så otroligt tacksam för att jag kan få göra lite i taget och på så sätt kunna göra det jag ska göra. Vi har ju olika intressen och fallenhet här i livet och det skulle vara så oändligt ledsamt om jag inte alls kunde använda mina förmågor till att få bidra till detta bröllop med det jag kan om så önskas.

Kroppen är ju lite sådär har vi ju slagit fast tidigare, men det gäller ju att vara lösningsorienterad! Och det är jag. Till den grad att jag har som stående läxa att låta bli i vissa avseenden. Ha! För mycket och för lite skämmer allt.

Hur som haver så gäller det matlagning och hår för min del inför detta bröllop. Frisyren är provgjord och blir kanon på Smulan. Jag vet... jag är inte alls opartisk, men hon är så vacker min lilla stora Puppa som nu ska gifta sig.

Vad det gäller maten så är den på gång! Somligt är redan fixat och förberett så långt det går och det blir mycket hemodlat. Och maten är ju inte det enda som är hemmagjort... Tösabiten får ju en specialuppsydd klänning till sig då mågens mamma och moster är skräddare och tillika sybehörsbutiksägare!

Som sagt. Det är bra att vi kan göra lite olika saker. Min blivande svärmorskollega är nog i alla fall tacksam att hon inte behöver sy något mera på min 23 år gamla symaskin igen ;) Vi har ju pysslat lite ihop till detta evenemang minsann. Nu håller jag som bäst på att försöka beräkna sådant som ska köpas in för att räcka till 123 personer. Lite klurig, men det ska nog gå.

Behöver jag säga att allt annat styr hemma ligger helt nere under tiden? Nä, jag trodde väl det. Om någon behöver en extraboost i form av att besöka ett icke välstädat hem med en aningens oreda här och var så bara hör av er!

På fredag är det dags att träffa smärtteamet i Västervik igen och jag är så fantastiskt glad över den hjälp jag får därifrån. Och tacksam för all kunskap jag fått presenterat för mig så jag kan göra vad jag kan för att få en så hållbar tillvaro som möjligt. Kunskap ger makt! Så är det bara.

Nu så ska jag lägga mig och slå igen mina blå. Samla ihop tankarna och tacka min skapare för allt gott jag fått och får ta del av. Det är ett så sanslöst bra sätt att avsluta sin dag. Oavsett om det varit en skräpdag så kan jag avsluta den med att mentalt bara lämpa av all "skit" i Guds hand och sedan avsluta med att fokusera tanken på allt som ändå varit och är gott och tacka för det.
 
 Pröva så får du se! Tro mig, det gör gott..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.