Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

onsdag 16 januari 2013

Oroväckande lugnt?!

Jaha... Då har man precis blankat av 12 liter sås nu då och konstaterar att jag nog bör knoppa i säng nu. Blir bara lite fundersam.. Det känns oroväckande lugnt inför bröllopet. Har jag missat något? Eller kan det vara så fantastiskt att jag faktiskt har koll på läget?

Det är fortfarande mycket att göra, men det verkar faktiskt som att jag lyckas göra allt det här på ett hållbart sätt denna gång. Är det möjligt? Kan det vara så att jag lyckats leva mina insikter så pass att det inte behöver gå överstyr detta bröllop?

Ja, i så fall så är det bara ett AMEN och ett HURRA som gäller. Jag är slut och har ont, men medicinerna tar toppen av det hela och jag ligger ju inte och kräks av smärta!! Bara en sådan sak :) Nåväl, nu tar vi en dag i taget och ropar inte hej, men jag stannar upp och ser att det är gott <3

Det borde man göra desto oftare! Oavsett vad man tycker om Bibelns skapelseberättelse så finns där något klokt för alla och envar att lära. För varje sak Gud skapade så tog han sedan ett steg tillbaka och såg att det var gott. Liksom fröjdades över det han åstadkommit. Och på den sjunde dagen vilade han.

Ibland grottar vi bara in oss i allt som vi har att göra och allt som ligger framför. Saker som hopar sig och liksom bara väller över en. Vi behöver i allt större utsträckning kliva ett steg tillbaka och faktiskt betrakta det vi har åstadkommit och se att det är gott. Lite förnöjsamhet och tacksamhet mitt upp i allt.

Så jag stannar här. Oroar mig inte för morgondagen. Eller nästa dag. NU är det jag har, och just NU ser jag fram emot sängen efter att ha konstaterat att jag faktiskt har gjort en galet god sås! I alla fall i min mun.

Kram på er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.