Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

fredag 4 januari 2013

Ge upp eller kapitulera?

Ge upp eller kapitulera inför faktum?
Två helt olika saker som ändå ligger väldigt nära varandra. I alla fall i känslans värld.

I kväll har jag och mannen varit och rensat mitt skrivbord på min arbetsplats. Plockat bort det som var mitt och gett plats för någon annan. Självklart precis så som det måste vara då jag är sjukskriven och i dagsläget inte alls är i fas för att ens arbetspröva. Hur gärna jag än vill..

Men det känns så otroligt sorgligt och jag har gråtit krokodiltårar. För det här är inget jag valt själv utan tvärtom något som jag slagits och kämpat för att klara av. Trots allt. Trots all värk och smärta. Men nu har jag kapitulerat inför faktum. Att det inte går. Just nu i alla fall.

Fast känslan ligger mer i närheten av att ge upp och den känslan är bara en oändligt tung klump i magen.

Tack och lov för att jag har massa kärlek i mitt liv och att jag kan se det vackra och betydelsefulla i det lilla. Men just nu.. Just nu är det bara tungt. Imorgon är en annan dag, men i afton sörjer jag och det är helt okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.