Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

söndag 6 januari 2013

Så du kan spränga asfalt..

Jag är är storlyssnare av ljudböcker. Tycker det är ett fantastiskt verktyg att använda sig av. För mig är det toppen när jag ska försöka göra något lugnt och metodiskt, eller när jag behöver vila då kroppen värker tokmycket och jag behöver distraheras för att överhuvud taget kunna ligga still.

Oftast brukar det bli kriminalromaner eller deckare får jag tillstå, men även i denna typ av böcker levereras också ett och annat klokord ibland. I denna boken var det ett uttryck som jag gillade skarpt:

"Att gråta är att vattna sin maskrosrot så att man kan spränga asfalt sedan"

Var inte det superbra så säg?

Den tänker jag bära med mig. Här ska sprängas asfalt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.