Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

onsdag 23 januari 2013

Små saker kan ge stor glädje!

Tänk vad olika utmaningar kan se ut över tid, och vem man är som person och i vilken situation man befinner sig. Det är där man verkligen gör bäst i att aldrig jämföra sig själv med någon annan, utan bara se till sin egen situation och de förutsättningar som råder för stunden.

Det är utifrån det perspektivet som man dessutom aldrig ska döma en annan människa för vad de gör eller inte gör. För vad vet man egentligen? Ingenting! Sedan gäller det att inte försöka värdera så mycket, utan mest konstatera.

I går var stora utmaningen för egen del att faktiskt lyckas att ta en dusch. Det fixade jag :)
Idag var det att ta mig ut till brevlådan på morgonen och sedan ta en liten promenad under dagen. Det har jag också klarat!! =) Tjoho!!

Man kan inte ödsla värdefull energi på att bara sörja det som varit eller önska att situationen skulle se annorlunda ut. Så försöker jag tänka i alla fall. Här och nu liksom. Jag har nyligen lyckats med ett stordåd ur mitt perspektiv sett, så att det är dalvandring nu är inte alls konstigt. Men det är hanterbart!

Och är det inte fantastiskt... Enkla saker, som att det finns gott om rester i huset, är ren och skär lycka i detta fallet. Bara att plocka på sig så man blir mätt. Jag har det varmt och gott samt en dator att surfa runt på och möjlighet att läsa en massa intressanta saker.. Just nu är det kompostering som tankas information om.  ;) Lite nördig..jag vet!! Men det är så spännande!

Jag är lyckligt lottad.
Nu ska jag ta lite soppa på egenodlade tomater. Mmm...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.