Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

måndag 11 mars 2013

Blev påmind!

Tänk vad bra det är med vänner! De är nyttiga för en när de minst anar.

Morgonen är en rätt tuff stund för mig då jag helt enkelt inte mår bra då. Yrsel, stickande sovande armar, huvudvärk och så vidare. Det är alltså en prio 1 för mig att jobba på att de ska bli så bra som möjligt. Utan att tvinga kroppen, eller ska vi säga slaviskt driva den, som jag gjort allt för länge med förödande resultat.

Jag försöker testa mig fram och nu försöker jag gå upp och fixa frukost till mig och ta första medicin dosen för att sedan återvända till sängen och inta frukosten där. Lugnt njuta av solens första strålar som kikar in bakom gardinen och bara ta det vackert tills medicinerna börjar verka.

Idag plockade jag även upp mobilen och kollade fb lite grann och där var den! Påminnelsen jag behövde läsa. Vännen som hjälpte till utan sin egen vetskap. Hon är nyligen opererad och skrev "laddar för imorgon, då jag ska försöka tvätta håret och ringa ett viktigt samtal. Det blir lagom att bita i".

Jaadu..
Det var precis den påminnelsen jag behövde. Fundera på vad som är lagom att bita i och göra en rimlig bedömning. Jag är på samma nivå som min vän, men av helt andra orsaker. Lagom att bita i för min del idag? Bli intervjuad vid 12 och sedan kanske plantera lite sticklingar och värma på rester? Mm vi får väl se.

Storverk? Tja det beror ju helt på förutsättningarna :-) "lagom att bita i" får bli mantrat för dagen. Nu en stunds vila till.

Kram på dig och se till att du bara jämför dig med din egen måttstock, inte någon annans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.