Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

tisdag 5 mars 2013

Behålla det goda

Efter en god natts sömn i den egna sängen har det varit en dag som präglats av lugn här hemma. Det har liksom justerat sig själv så att säga.

Mannen har jobbat och jag har fått njuta av Alexandras sällskap och goa kramar. Galet vad man kan sakna sina barn som numera är stora, vuxna och gifta unga damer! Bah... Kommer på mig själv gång på gång att ha fått en förnyad förståelse för min egen mor.

Läste någonstans citatet "a daughter is a little girl growing up to become your best friend" och det är så sant!! Tänk vilken enorm förmån det är att faktiskt ha fått barn. Det är stort.

Tänker för övrigt försöka behålla det goda från semestern även här hemma. Då menar jag den känslan av att man tar sig ro och läsa, krypa ner i ett varmt bad innan sänggång, njuta av att bara vara och jobba aktivt på att finna lugnet.. Allt det där kräver målmedvetenhet och träning. I alla fall för mig. Det blir så lätt att allt för mycket annat pockar på av olika slag.

Därför har jag nu bytt min bakgrund till palmer mot en vacker solnedgång istället för den vintriga bild jag hade innan. Jag behöver påminna mig! Det börjar andas vår ute, men än är det kallt om nätterna och snön ligger kompakt och isig över mina trädgårdsland.

Men om solen lyser imorgon.. Då ska jag pälsa på mig, plocka ut ett liggunderlag, en fårskinnsfäll och en filt och sätta mig med näsan mot solen en stund och bara vara. Det vackra bor i det lilla. Och kanske... kanske får jag krama den andra dottern imorgon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.