Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

tisdag 5 februari 2013

Så klokt!

Lyssnade på en intervju Efter Tio med Malou idag om ett synnerligen lyckligt och tacksamt par med en kärlek som går på djupet och verkligen ser bortom ytan.

Mannen, Kim Nilsson, har den ärftliga neurologiska sjukdomen neurofibromatos recklinghausen, i vardagsmun kallat elefantmannens sjukdom. Det är en godartad tumörsjukdom som i Kims fall har satt sig i ansiktet och liksom tagit över. 

De har ett gott liv och tre friska barn tillsammans och Josefin säger att hon har fått sin drömman, underbar på alla vis.

Malou frågade honom om hans goda självkänsla och han sa:



Kim och Josefin. Foto: Stefan Lindblom / Helsingborgs-Bild  
 "Det gäller att acceptera sin situation som man har
 och våga njuta av livet. 
Det är fel att sitta och tänka 
att man inte är värd någonting 
 eller duger till något 
och sätta upp små mål
 som man kan klara"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.