Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

onsdag 6 februari 2013

Äppelmuffins var det!

Nu har jag redan lagt mig i min fina blåvitbäddade landstingssäng nere i kulvertarna under Västerviks sjukhus. Ett patienthotell vid namn nattvilan 1.

Bussresa upp och sedan lunch och inkvartering här nere. Extremt trött i huvudet blev jag något fundersam över att det stod Gotlands kommun på lakanen?!

Efter att ganska snabbt i alla fall betryggat mig själv om att, jo, du är på rätt plats skyndade jag vidare till mitt första besök.

Ni anar förvirringen? Nä nu kan jag lite stolt ändå konstatera att jag hittade rätt och var i tid! Bara en sådan sak.

Tre olika besök på raken, vilket det sistnämnda överraskade mig mest.

Jag fick ett recept på äppelmuffins och ombads att baka medan jag filmades. (???!!!)

En snabb flash drog igenom sinnet där jag såg framför mig hur det gjordes en "hela rehabSverige bakar" och blev full i skratt. En trött Cia och en sådan där förmåga, ni vet, att under en millisekund länktänka hur mycket som helst.

De blev fina hur som haver och hon som filmade är arbetsterapeut. Hur gör jag när jag gör saker, är frågan som ska få ett svar. Och framför allt, hur kan jag göra det bättre och mer skonsamt för min kropp, antar jag.

Nåväl, det får vi se imorgon. Nu ska jag sova gott har jag bestämt! Jag ska i alla fall göra mitt bästa.

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.