Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

måndag 4 februari 2013

I pray for you. I need you to survive.

Idag är en nååågot bättre dag och jag måste få säga hur upplyftande det är att få läsa era uppmuntrande kommentarer och vänliga ord, både här och på facebook. TACK! Jag blir varm i hjärtat och det gör eländet mer uthärdligt. Det känns så påtagligt att vi behöver varandra. Är skapade och designade för gemenskap. Ensam är inte stark. Ensam är bara... ensam.

Att dela med sig är en aning sårbart och utelämnande. Det är lätt att tänka missmodiga saker som att man är rädd att andra ska tro att man bara söker sympatier och bekräftelse, eller gnäller. Men jag konstaterar att det är att undervärdera kraften i att faktiskt se till hela sin styrka. Och då menar jag att inkludera de människor man har fått till gåva omkring sig. För vi finns till för varann.

Vi kanske behöver visa vår sårbarhet en aning mer. Styrkan och kraften som ligger i vetskapen av att någon annan bryr sig och ber för en när det är tufft är oerhörd! Att få vila i någon annans bön, kanske när man inte ens orkar be själv.

För dig som kanske inte har den tron och ber, så kan det räcka med att definiera hela grejen med bön för någon annan som att man riktar alla sina positiva tankar och önskningar åt en person. Och bara det är ju en kärleksfull gest som jag tror kan förvandla situationer och faktiskt gör något inom en själv, när man osjälviskt önskar gott för andra.Jag, i min enkla gudstro, är övertygad om att det finns en mottagare för dessa önskningar/böner och det är helt fantastiskt!

Jag blev påmind om detta under Gospelgudstjänsten då Higher Ground Gospel Choir sjöng en sång utav Hezekiah Walker och som bägge mina döttrar talat sig varma om för att den ligger dem varmt om hjärtat. De har bägge två, i olika omgångar, rest till Chicago och sjungit med och för andra, och där fått till sig denna sång. Jag kan inte återge deras berättelser om vad de upplevde i samband med denna sången, men det var stort. Kanske jag kan få återkomma till det.

Lyssna på sången, låt den ljuda inom dig liksom inom mig, och vet att du är älskad och behövd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.