Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

tisdag 9 april 2013

Vård

Stackars min lilla knopp & kropp. Den har så ont så den bara till gråta och skrika rakt ut. Men jag vet ju att det bara blir värre då så jag försöker ta hand om den efter bästa förmåga och låter visserligen tårarna rinna, men stillsamt.

Jag har gett den erforderlig medicin och tänker sänka ner den i ett varmt bad. Därtill ett stort glas vatten och ett program om trädgårdar genom SvTplay på datorn intill.

Ont ska med gott fördrivas, var det va? Min lilla kropp och jag... Vi ska jobba på det <3 Jag ska ta hand om dig efter bästa förmåga, för var ska jag annars bo?

Sedan, lite senare idag en liten guldstund med en kopp kaffe med min "storasyster" om kropp & knopp lugnar sig tillräckligt.

Önskar också få peta ner något frö i jord. Skapelsekraft! Men en sak i taget. Stor kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.