Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

onsdag 10 april 2013

Tinar!!

Tack gode Gud!!! 
Livet håller på att återvända, i både det ena och det andra avseendet.
Jag har sovit och är på bättringsvägen <3 Så enormt tacksam!! Myrsteg, men åt rätt håll.

Ute håller det äntligen på att tina. Förra gången jag la upp en bild med samma motiv som nedan så var allt täckt med snö! Det är mycket ute som blivit tilltufsat, grenar som fläkts av, buskar med avbrutna grenar mm. Snart hoppas jag kunna gå ut och såga av samt klippa ner det som behövs. Hoppas att allt överlever, om än stukat.

Här inne ligger nu jord och krukor på köksbänken då jag börjat med sticklingar och omplantering av pelargonerna. Det är rörigt och lär väl så förbli under en ansenlig tid då jag bara får till någon om dagen. Men vad gör väl det, när allt kommer omkring. Kanske jag kan få ner ett och annat frö i jord här inne idag? Igår blev det inte av. Vi får väl se helt enkelt. Jag ska laga mat också.

Sen måste jag bara få säga att jag är så glad för mitt badkar. Vilken välsignelse det är!! Det blev 1½ timmes långbad igår med sakta och försiktig massage av både skalp, ansikte, hals och axlar. Det blev i alla fall av och det gjorde nytta.

Myrsteg, men framåt som sagt. Hur som haver... Det är hopp som gäller även om det är långsamhetens lov som måste sjungas ;)

Kram på er och ha en riktigt go dag.

En del av vår baksida där det ska bli ett växthus på grunden till vänster. Grönsakslanden i mitten och sedan en tjusig blå container som flankerar till höger. Ser inte klokt ut, men det ska bli en brädklädd bod så småningom med fönster och dörr, tak och ett vedförråd till höger. Tja, vi ser visionen tydlig i alla fall :) Nu ska bara tjälen släppa så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.