Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

måndag 8 april 2013

Påskhelg!

För mig är påsken, och har alltid varit, den viktigaste helgen under hela året. Det har sin grund i ett par olika anledningar.

Dels själva påskens orsak och upprinnelse i Jesu död och uppståndelse, dels för att alla vi i familjen som kan, dvs även mina bröder och deras familjer samt mor & far, träffas och myser tillsammans uppe i stugan i Funäsdalen.

Vi är så utspridda allihopa, men har liksom detta ställe som gemensam knutpunkt. Det är en handbilad kåk som rymmer många på en och samma gång. Urentreprenörerna mor & far satte igång att bygga stället när jag var fyra år. Sedan dess är det nog endast ett fåtal påskar som firats på annan ort.

Denna påsk är dock ovanlig. Det är första gången sedan vi fick döttrarna för 23 resp 21år sedan som vi inte är på samma plats. De har firat hemma, tillsammans, som de två små nya familjer de är, medan vi är här uppe med mor & far, storebror Dieter & Maria samt David (brorsbarn), Solveig, Alvin och Emelie. Mysigt!

Samtidigt som vi har en väldigt opretentiös påskmiddag så njuter vi hejdlöst att bara vara efter tycke och smak. Parallellt i tanken påminner vi varandra om viken process som pågick för 2000år redan och har avgörande betydelse även idag.

Något tar slut för att något annat ska ta vid. Livet segrar över döden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.