Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

måndag 29 juli 2013

Kliar i fingrarna!!!

Väl hemma efter ett par dagar på vift så har vi äntligen kommit hem till vår lilla oas i tillvaron. Det är bra att komma bort ibland och få lite distans och ny energi. Här hemma finns verkligen hur många projekt som helst på gång samtidigt och ibland blir det lite väl överväldigande.

Men så tar vi en liten tur, tittar på både det ena och det andra, finurlar fram och tillbaka över en fika eller två. Vänder och vrider på saker och får konstant nya uppslag till projekt varthän vi än kommer.
Det är så här vi lever, min älskling och jag. Det är ju själva resan som är målet!! Vardagar tillsammans är verkligen det bästa som finns.

Nu krävs det ju en stor portion självbehärskning från vår sida att inte bara dra igång allt genast, utan fördela både tid, resurser och den fysiska orken väl. Jaja, Rom byggdes inte på en dag.

Det som ska kollas upp närmast är det där med sumpzon i dammen, vilken magnolia som ska väljas och för att inte tala om vart flaggstången ska stå???!!! Och nu pratar jag bara om projekt på inspirationsbasis. Vi har ju en lägenhet som ska bli färdig, en carport att bygga och en pool som ska bli färdig. Men man måste ju drömma lite på olika plan. Det är i alla fall vårt sätt att göra det hela. Där är vi tämligen samsynkade :)

Imorgon har i alla fall jag agendan klar för mig, även om jag får hålla den tämligen modest för att kroppen ska hålla. Saskatoonbären ska plockas. Likaså smultronen.

Mängder med bladmassa ska klippas ner och läggas i komposten. Det bara kliar i fingrarna på mig!!! Jag vill ut och rensa... Exempelvis klippa ner dessa blågull till höger så de kommer med ett andra flor. Men som sagt, vem vet... det kanske inte blir något av dessa saker när det väl kommer till kritan. Allt hänger ihop med dagsform och kroppen. Men man kan väl få önska och drömma :)

Jaja. Nu först ska jag sova!!! Och imorgon ta med en filt ut på gräsmattan tillsammans med mina penslar och akvarellfärger. Och så tar vi det från där... Låter väl bra va? ;-)

Stor kram och godnatt på er!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Min mormor önskar köpa ca 5 st luftlökar för plantering då hon säger att hon saknar dessa sedan barnsben.
    Märta-lisa Mattson
    Östansjö pl 3005
    86492 Matfors
    Tel 060-28067

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Vad roligt att du hörde av dig. Självklart ordnar jag detta :) Jag ska kolla mina löktillgångar och återkommer.

      Vänligen,
      Cia

      Radera

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.