Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

söndag 18 augusti 2013

En gnutta lyckopiller

Jag samlar på mig allt eftersom, små lyckopiller av olika karaktär, för att kunna plocka fram och dosera allt efter behov. På min näthinna finns en våg. Ju mer jobbigt som finns i den ena vågskålen, desto mer behöver jag fylla upp i den andra för att skapa någon slags jämvikt för att handskas med situationen.

Oftast fylls den jobbiga vågskålen med sådant som är smärtrelaterat. Värk och smärta i sig, eller sorgen efter begränsningar som kommer i dess spår. Ibland, som nu, kanske hjärtat är tungt av helt andra orsaker. En liten helt obetydlig sak som fått oanade konsekvenser.  Ungefär som ett sandkorn mellan två tår i en gympasko kan resultera i en gigantisk blåsa. Skadan är skedd och det enda man kan göra är att tvätta rent mellan tårna och vänta på att det ska läka.

När det gäller sårade hjärtan får man tvätta rent genom att be om förlåtelse och ta emot densamma, och sedan vänta tills det läker genom att påminna sig om att det är just förlåtet. För även om det som orsakade skadan egentligen var obetydligt, så kan själva skadan inte behandlas så, för då kan det bli ännu värre.

För den sortens tyngder i vågskålen behöver man andra sorters lyckopiller än växter och daggmaskar mm. Det behövs mer krut i de pillerna. Dagens predikan i kyrkan av Jimmy var en sådan fullträff. Om att hålla fred och frid, inåt och utåt, uppåt och neråt. Jag suger åt mig varenda ord och den tål att lyssnas på gång på gång. Man kan hitta själva predikan och lyssna på den på vår hemsida www.nybro.pingst.se

Hur som helst finns det bara kärlek i mitt hjärta och den ska ju övervinna allt. Man får vila i det oavsett om det gäller smärta, framtid, hjärtesorg, eller oönskade blåsor.

Shalom på er!
(vilket jag idag lärt mig betyder både frid och fred - som ordet Peace <3 )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.