Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

fredag 23 augusti 2013

En av alla dessa dagar..

Jag är alldeles ofantligt trött. Nästan så trött att jag skulle kunna somna dagtid, och det kan jag inte. Jag måste ju ha medicin för att sova nattetid bevars.. Men jag har numer lärt mig vila djupt och det är minsann en seger i sig. Det är fantastiskt. Det är en av de där väckarklockorna jag nu lärt mig att lyssna på vad det gäller min kropp. Att när jag inte ens kan ligga och vila, då har jag alldeles för ont och har därmed gått över min gräns för vad som är acceptabel smärta och medicinintag. När jag inte kan lägga mig ner och slappna av alls för kroppen hela tiden vill vara i rörelse för att distrahera sig.

Gör om gör rätt. Men, just nu har jag hyfsad kontroll på detta alltså. Yay!! Grattis till mig.

Men så blir det ju inte alltid som man tänkt sig. Eller.. det blir nästan aldrig som man tänkt sig. Frysen gick sönder på allvar och jag blev stående med att laga massa mat, förutom den jag fick slänga, samt koka saft på bär som jag frusit in. Det fanns liksom inte med i beräkningen. Det fanns dock lite annat som faktiskt var tvunget att fixas. Häpp..

Samtidigt blir jag så glad för att det är så mycket som gör sig med mycket liten ansträngning från min sida. Det växer och gror i trädgården, vattenspridaren gör sitt jobb och tvättmaskinen sitt. Till och med middagen fixade sig i dag i och med att mannen åkte till favoritpizzerian och köpte pizza till männen i huset och sallad till mig. Guld värt en sådan här dag.

Om en timme så ska jag få vila i bilen. Kanske till och med djupt, uppstagad med kuddar och nedfällt ryggstöd. Då ska vi åka på Församlingsläger på Flahultsgården. Det ska bli riktigt riktigt roligt att få umgås med massa goa vänner och bara vara. Inspiration och Kick-off inför hösten i kyrkan. Jag har stora förväntningar och tror det kommer bli kanon.

Framför allt tänker jag bara vara. Lchf-bröden till de grillade hamburgarna är i alla fall gjorda och vi får väl se om jag får till någon muffins eller inte.

Nu ska det sista packas i alla fall. Tänk vad det är ljuvligt med denna sensommartid. Allt har sin tid, och allt är skönt i sin tid.

Kram på er!




1 kommentar:

  1. Skönt att du känner att du har blivit bättre på att lyssna på varningsklockorna från din kropp Cia. Bra jobbat!

    Trist med en frys som lägger av dock. Och allt extraarbete (och pengar) som det medför.

    Jag hoppas ni fick en trevlig kväll och att du sedan fick vila ordentligt?

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.