Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

tisdag 14 maj 2013

Läggdags ;-)

Det är märkligt vad trött och slut man kan bli av att åka buss, ha en dejt med en arbetsterapeut och en med en sjukgymnast. Klockan är inte ens 19.30 och jag ligger i sängen nere i mitt rum i kulvertarna på Västerviks sjukhus.

Men det är väl okej antar jag när man inte är frisk?! Knasigt det där med att man vill mäta sig med en måttstock för hur man tycker att man borde orka och klara av saker, istället för att bara ta det som det kommer och gilla läget. Hm... Får nog klura lite mer på den.

Hur som haver har jag nyss ätit en delikat medhavd kvällsmat i alla fall! Tja.. Det var ju inte grillat med cole slaw precis, men gott ändå! Paprika, tomater, lufttorkad skinka, philadelphiaost, räksallad, ägg och kaffe med en skvätt grädde. Helt okej matsäck.

Något jag verkligen måste få till när jag kommer hem är tid att jobba med det jag måste arbeta med. Jag måste nog börja införa öppettider på VillaWedebrand och vara lite otillgänglig fastän hela mitt väsen älskar besök.

Nä, nu är det verkligen sova som gäller. Två dagar på rehab/smärtkliniken kvar. Justera verktygen, samla på mig nya och så äntligen smärtblockader!!! Nervssmärtan är tämligen olidlig nu och tabletter hjälper föga.

Vilken nåd att det finns lite hjälp att få.
Kram på er och sov gott <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.