Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

torsdag 9 februari 2017

Grön livskraft!

Mer grödor börjar titta upp och jag har fått ta av plasten. Än så länge så har ju raringarna inte tillräckligt långa rötter för att dra vatten underifrån, så jag vattnar lite försiktigt från ovan där det ser yttorrt ut. Fiffigt eller inte, det återstår att se 😊. 


Här ovan syns spenaten Viking och en liten dillgrodd bakom. På lördag är min plan att gräva ner en färdig bokashi-hink i växthuset, vattna lite på toppen, och sedan direktså lite spenat och sommarmorötter. Helt bananas kan tänkas, men nu kör vi så får vi se 😊. #spenatupproret 

Det som dykt upp idag är:
Sallat Little Gem
Icebergs sallat (4 år gamla frön!)
Dill Forest
Spenat Viking
Pimento piquillo
Black Jalapeno
Fishpeper
Sötpeppar Lombardo

Och Birgitta... om du läser detta så vill jag bara säga att jag har Black Jalapeno frön till dig om du vill ha 😊😚🌶

Nu är det natt natti som gäller. Imorgon har jag en viktig fikadejt med andra lyckopiller som växer som bara den 😍, deras mödrar (mina döttrar) samt en "storasyster". ❤

2 kommentarer:

  1. Hej vännen. Ja tack! Klart jag vill ha! Jag vill ju ha allt som kan växa i min trädgård ;)
    Jag har inte sått något ännu - har valt att prioritera vävstolarna. Men snart blir det, kanske i helgen. Just nu är jag nämligen i akut behov av ljusglimtar, jag har mått helt kass mentalt ett par dagar.
    Ska jag titta förbi och hämta eller hur gör vi?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Älskade vän ��
    Då passar det ju bra med lite frön!
    Jag har haft det tufft också och jobbat stenhårt nu på att göra min värld liten och skapa återhämtning åt hjärnan. I kölvattnet blir man lite ledsen av att inte kunna skylla allt på värk och smärta, utan bara få acceptera att min hjärna har bestående skador och blir oerhört känslig för intryck. Därav stor fokusering på sådder... Men nu har jag deppat klart och samlat ihop mig igen ��.

    Hade jag inte köpt lysrör så hade jag inte varit igång här heller ännu, men jag måste ju testa nu, beredd på att det blir pannkaka av alltihop.

    Du kanske kan komma förbi en sväng imorgon på en kopp the och titta på mina små raringar? Lyckopiller!

    Kram

    SvaraRadera

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.