Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

lördag 4 februari 2017

Premiärsådder!

Idag har jag äntligen invigt mina nya pluggbrätten, eller snarare ett utav dem! Lycka 👏🏼💚🙏🏼🌱
Jag är löjligt glad över detta och har så stora förhoppningar. Inte bara att jag ska få fina, välrotade pluggplantor, men även att jag på kuppen odlar mig själv och hela min varelse. Låter kanske flummigt, men faktiskt inte det minsta. Det snarare är så att jag har skaffat ytterligare hjälpmedel till att hålla mig jordad. Rotad och på plats liksom.

Haha... inser nu att det kanske inte blev mindre flummigt med den beskrivningen. Oh well, om du hänger lite här på min blogg så kommer du snart inse att odlingen är ren och skär friskvård för mig. Livets sådd och skörd går liksom igen på alla plan. Dessutom sjunger odlingen långsamhetens lov. Det tar liksom den tid det tar, och det behöver jag. Mer om det vid andra tillfällen.


Till min lycka så har jag nu alltså sått in mitt första brätt, med 96 celler. Storleken på dem är 37x37x75mm och det är således hyfsat djup på dem. Tror att det ska bli bra, men oj vilket velande det var innan beställningen var lagd. Jag har köpt ifrån Lindbloms Frö och räknar med att använda dem till precis allt möjligt.

Riktigt vad som är lämpligt att förså bredvid varann har jag ingen aning om, utan går efter mottot, learning by doing. Idag har jag sått in sådant som jag hoppas kunna flytta ut i växthuset sedan, alltså i kallbänk. Har ingen uppvärmning där.

Vad jag sått och hur mitt experiment ter sig återkommer jag till. Konstaterar att detta är ett bra sätt att enkelt dokumentera lite vartefter, om inte annat för eget kom ihåg. 😊

Sov gott nu alla rara,
Det hoppas jag göra.
Kram, Cia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.