Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

lördag 19 juli 2014

Mandelmanns Trädgårdar

Idag har det varit en toppendag på alla sätt och vis. Resans inplanerade höjdpunkt - ett besök i Djupadal hos Marie och Gustav Mandelmann.

Sov alldeles ypperligt i natt i Brösarps backar och efter frukost så åkte vi till Kivik. Där finns en fantastisk strandremsa som vi och andra Österlenfarare har upptäckt och där vi landat för ett par nätter. Perfekt och kroka av och sedan ta mysiga avstickare med bara bilen. Trånga gator och gränder där vi alla håller in magen för att ta oss fram ;-)

Besöket på Mandelmanns ekologiska jordbruk överträffade tack och lov mor & fars alla förväntningar trots att jag hajpat det hela skapligt innan med mina euforiska beskrivningar.

Det blev en heldag där då vi började med fika och sedan botaniserade friskt bland alla planteringar, lyckliga linderödssvin, glada ankor och växthus med mängder av tomater, fikon, vindruvor och aprikoser mm.

De både bakar och lagar fantastisk mat med råvarorna de producerar och galet så gott det var! Njutning för alla sinnen, verkligen. Mysfaktorn är hög när man sitter under en pergola med blåregn som silar ljuset behagligt, medans hönor spatserar hemtamt kring benen.

Trivs jag? Mmmm... Och mamma och pappa som strippade skorna och gick barfota i ullen som lagts i gångarna trivdes också ypperligt kan garanteras. Roger trivs som som fisken i vattnet och har sjuttioelva nya idéer med sig hem, och har tagit mänger med kort på konstruktioner av olika de slag.

Sedan blev det en tur till Kiviks musteri där vi hämtade upp lite godsaker, ännu fler idéer och ny erfarenheter. Mor och far har faktiskt aldrig varit här så det är jättekul att få visa runt.

Nu har vi ätit kvällsmat i solskenet vid vår strand och har för avsikt att snart krypa till kojs med en god bok. Vi bara tar en kvällsrunda med bilen för att ladda telefonen ;-)

Kramar till familjen som håller ställningarna hemma ♡ Love you!

Ps!
Jag förstår dock inte... mamma verkar dock ha fått nog av glass för det närmsta halvåret framåt efter gårdagens besök på Glassiären. Hur är det möjligt?  :p

2 kommentarer:

  1. Det ser toppen ut! :-D

    SvaraRadera
  2. Nästan finare på bild än i verkligheten pappsen ;) Med tanke på att de nästan var på väg att blomma över..

    SvaraRadera

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.