Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn hÀr. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sÀtta pÄ prÀnt det som Àr viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar pÄ runtom.
Jag Àr en genuint tacksam mÀnniska som vÀljer att njuta av det lilla i det stora, sÄ mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron Àr inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mÀsterverk Àr det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

VĂ€nligen
/Cia

fredag 10 juni 2016

VĂ€lsignade rabarber 😄

Jag summerar dagen och Ă€r ytterst tacksam och glad för den. GĂ„rdagens frustration över att uppleva att jag personligen inte fick nĂ„got gjort pga att jag inte lĂ€ngre klarar att vara effektiv de smĂ„stunder som ges mig, har idag utbytts till glĂ€dje. 😊

Jag Ă€r effektiv pĂ„ saker som att, nĂ€r kökshanddukarna ska upp till tvĂ€tten, sĂ„ passar jag pĂ„ att dammtorka trappan upp till andra vĂ„ningen. 😂
Men det dĂ€r med att mitt upp emellan olika tider under dagen, dĂ„ jag bistĂ„r andra mĂ€nniskor pĂ„ ett eller annat sĂ€tt, kunna utnyttja tiden och vara lite effektiv pĂ„ sĂ„dant jag faktiskt behöver göra, det finns inte. Absolut inte! Och nĂ€r jag sedan assisterat de personer jag skulle, sĂ„ Ă€r jag helt slut i rutan och krutet Ă€r brĂ€nt för den dagen. đŸ˜¶

SĂ„ igĂ„r gick jag och la mig, ledsen och frustrerad. Mitt berg vĂ€xer! Men jag vet bĂ€ttre Ă€n att somna sĂ„, sĂ„ jag avslutar givetvis dagen med att rĂ€kna mina vĂ€lsignelserđŸ™đŸŒ. 

Idag vaknade jag upp till en helt ny dag med nya möjligheter! Fantastiskt! Jag har anvĂ€nt den vĂ€l och tĂ€mligen ostört sĂ„ jag har kunnat hĂ„lla min röda trĂ„d. 20 min igĂ„ng, och sedan vila pĂ„ rygg en bra stund. Sedan igĂ„ng igen, men dĂ„ med en annan uppgift. Jag mĂ„ste variera mig sĂ„ inget blir statiskt för min kropp. 

Å ena sidan frustrerande lĂ€rdomar för en person som alltid multitaskat och haft massor med bollar i luften, samt kunnat tvinga sin smĂ€rtande kropp till lydnad innan. Men Ă„ andra sidan helt fantastiskt, för att jag Ă€r en lĂ€rande individ som inte kapitulerar och bara vegeterar. Jag lĂ€r mig stĂ€ndigt nya sĂ€tt att förhĂ„lla mig tull situationen, och det Ă€r ju gott! 😄

Jag till och med lyckades slutföra ett par projekt! Det kĂ€nns fantastiskt. 
Det sista för dagen var sjÀlva slutskörden av rabarbern. Nu blir det lite smÄskördande framöver till nÄgon paj eller chutney eller sÄ, men de stora mÀngderna Àr nu skördade.

IkvĂ€ll blev det 14,5kg rabarber! Och dĂ„ har jag innan skördat 12kg och Ă€ndĂ„ gett bort tre hobbar innan skördesĂ€songen drog igĂ„ng. Dessa rikbĂ€rande hobbar đŸ™đŸŒ.



Denna Ă€lskade rabarberdjungel! TĂ€nk vad den gör mig rik ☺️.
Nu ska jag sova gott och njuta av att jag fÄr Ànnu en ny dag imorgon.
Godnatt godingar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lÀmna mig en respons.