Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

torsdag 24 april 2014

Frozen delish ;)

I väntans tider i frysen.
Förra helgen åkte vi till Smålandsstenar för att överraska världens goaste Linda (gift med min mans kusin) som fyllde 40. Tack och lov blev hon lycklig över våran uppsyn, trots att hon hade 26 andra gäster :) Som vanligt så bjöds det på god mat och fika i ymniga mängder, men denna smarriga glasstårta tog hem priset! Självfallet bad jag om receptet och passade på att bjuda familjen på den som efterrätt häromdagen. Enkel att göra och smäktande god, men rätt mastig. Naturligt glutenfri.

Här är receptet:
  • 4 ägg
  • 2 msk socker
  • 5 dl vispgrädde
  • 400 gr nutella
  • 2 st marängbottnar

Lägg en av marängbottnarna i en form med löstagbara kanter. Separera gulorna från vitorna. Vispa upp vitorna hårt med 1 msk socker till ett fast skum. Vispa gulorna med 1 msk socker väl i en annan skål. Vispa grädden hårt och krossa den andra marängbotten grovt. Blanda samman grädde, gulor, vitor och den krossade marängen. Värm nutellan lätt i i micron så att den blir något rinnig. Ringla försiktigt ner nutellan i smeten och häll alltihop i formen. Ställ in i frysen minst 4 timmar eller över natten.

ENJOY!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.