Hoppas du ska finna ett och annat guldkorn här. För mig handlar denna sida om att göra ett nedslag och sätta på pränt det som är viktigt för stunden - eller evigheten, trots att livet rusar på runtom.
Jag är en genuint tacksam människa som väljer att njuta av det lilla i det stora, så mina lyckopiller kan verkligen variera. Tillvaron är inte alltid enkel, men som en klok person sa till mig: "I alla stora mästerverk är det skuggorna som ger dagrarna dess glans"

Vänligen
/Cia

onsdag 7 september 2016

Ingrids bönröra!


Min goda vän Ingrid har jag delat många olika upplevelser med. Hon är en mångfacetterad kvinna som har många strängar på sin lyra. En utav dem är att hon lagar god mat och allt som oftast gett mig nya smakupplevelser. Jag njuter verkligen av god mat av olika de slag och är nog en rätt tacksam matgäst ;) Vi har flera gemensamma nämnare, men det här med matlagning är verkligen en. Många trevliga recept har delats under åren.

Här är en favorit som jag nu snubblade över och bara måste få ner här på pränt innan jag "förlorar" det igen. Vad den heter original, eller vart den ursprungligen kommer ifrån, har jag ingen aning om. För mig heter den kort och gott;



INGRIDS BÖNRÖRA
  • 2 vitlöksklyftor
  • 4 msk olivolja
  • 1 burk borlottibönor
  • 1/2 stor citron, skal och saft
  • flingsalt
  • nymalen svartpeppar
  • 1 liten knippa hackad bladpersilja
Skala och hacka vitlöken. Hetta upp olivoljan i en kastrull. Fräs vitlöken sakta. Tillsätt de avrunna bönorna. Rör om och mosa dem till en röra med en gaffel. Riv i citronskalet, krydda med salt, peppar och citron. Blanda i hackad persilja.

Låt den här röran stå en stund så smakerna sätter sig. 


Sedan är den himmelsk att servera till lite gott bröd, oliver, coctailtomater och annat småplock.
Fantastiskt trevligt aftonplock!


Tror nog jag har en burk borlottibönor i skafferiet...
Kanske får ihop en sats imorgon.

TACK INGRID för att du är du och att du bidragit med detta recept!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stort Tack för att Du tog dig tid och lämna mig en respons.